Home Medier

Medier

PDF Udskriv Email

Liv i rummet bliver i stigende grad behandlet af medierne. Ikke mindst underholdningsindustrien har gennem de seneste årtier brugt emnet til at more, skræmme, røre og fascinere os. Film som Stjernekrigen og E.T. er i dag kendt af de fleste, og billeder af ikke-jordiske folk er dermed blevet en del af vores kultur.


Det faktum, at kommercielle interesser gennem så mange år har afbilledet rumvæsner og UFOer så massivt, indikerer, at der er en stor interesse for emnet og at der er mange penge at tjene. Sammenholdt med videnskabens nye opdagelser og udviklingen af modkulturer – anskueliggøres, at emnet er aktuelt og centralt placeret i vores samtid. Temaet er således ikke kun et filosofisk og videnskabeligt spørgsmål.


Klip fra filmen Contact. Baseret på Carl Sagans roman af samme navn



CNN: Larry King 19. juli 2008 - Om bl.a. UFOer i nærheden af atommissiler under den kolde krig. Obs. Flere dele.



April 2009: Apolloastronauten Edgar Mitchell på CNN.


Nogle gange tror jeg, at det sikreste tegn på at intelligent liv eksisterer andre steder i universet er, at der ikke er noget af det der har forsøgt at kontakte os.
Bill Watterson


 
You are here: